Benchmarking چیست؟
مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking)
استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking) بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.
تعاریف Benchmarking
Camp 1989
فرآیند مستمر اندازه گیری محصولات، خدمات و شیوه های کاری در مقایسه با رقبای اصلی.
Geber 1990
فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول، خدمت یا سیستم عملیاتی و تطابق دادن محصولات، خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استانداردها.
Codling 1992
فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصولات، خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها.
Vaziri 1992
فرآیند مستمر مقایسه عملکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یابد.
Watson 1993
ورود مستمر اطلاعات جدید به یک سازمان.
تعاریف Benchmarking
Evans 1993
اندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین چگونگی دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از این دانش برای بهبود عملکرد خود.
Kleine 1994
ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف عملکردی برای بهبود. شناسایی شرکایی که به این هدف دست یافته اند و شناسایی روشهای کاربردی برای ترکیب کردن جهت طراحی دوباره تلاشها و فعالیتها.
Cortada 1995
روشی برای یافتن چگونگی بهبود سریع فرآیندها از طریق یادگیری از دیگر سازمانهایی که این فرآیندها را انجام می دهند.
Cook 1995
نوعی از بهبود عملکرد از طریق شناسایی، درک و تطبیق شیوه کنونی از سازمانهای مشابه یا از دیگر تجارتها.
Stevenson 1998
فرآیند اندازه گیری عملکرد یک شرکت نسبت به بهترین ها در همان صنعت یا صنایع دیگر اطلاق می شود.
تعریف، تشخیص و تطابق یافتن با اقدامات و فرایندهای سازمانهای برجسته در سطح دنیا، بهمنظور افزایش عملکرد سازمان خود.
پاورپوینت درس پنجم آمادگی دفاعی پایه دهم (حماسه های ماندگار)
مقاله روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی
مقاله ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی
عملکرد ,بهبود ,فرآیند ,یک ,جهت ,اندازه ,اندازه گیری ,محصولات، خدمات ,فرآیند مستمر ,مقایسه با ,در مقایسه ,1992 فرآیند مستمر ,فرآیند مستمر اندازه
درباره این سایت