دانلودتحقیق درباره بازار و بازاریابی

تحقیق درباره بازار و بازاریابی
تحقیق درباره بازار و بازاریابی

واژه بازاریابى نباید به معنى قدیمى آن، یعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبیر گردد. معناى جدید این واژه همانا تأمین نیازهاى مشترى است. شرکتهاى امروزى با رقابت شدید و فزایندهاى روبهرو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواستهاى مشترى را درک و بالاترین منفعت را براى مشتریان هدف خود تأمین کند. در محدوده بازار، این مهارتهاى بازاریابى است که شرکتهاى حرفهاى را از شرکتهاى غیرحرفهاى تفکیک مىکند.

تعریف بازاریابى

بازاریابى بعنوان فرآیندى مدیریتىاجتماعى تعریف مىشود که بوسیلهٔ آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواستههاى خود اقدام مىکنند. براى روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسى کرد.

 نیاز

نیازهاى انسان، یکى از مفاهیم اساسى بازاریابى است. احساس محرومیت همان نیاز است. انسان داراى نیازهاى پیچیدهاى است. این نیازها شامل نیازهاى فیزیکى یا نیاز به غذا، پوشاک، گرما و سرما، امنیت ونیازهاى اجتماعی، نظیر نیاز به احساس تعلّق و محبت و نیازهاى شخصی، مانند دانستن و اظهار وجود هستند.

خواسته

خواسته شکلى است که نیازهاى انسان تحت تأثیر فرهنگ و شخصیت انفرادى به خود مىگیرد. خواستهها برحسب امکاناتى که تأمینکننده نیازها هستند، تعریف مىشوند. وقتى جامعهاى متحول مىگردد، خواستههاى اعضاى آن نیز توسعه مىیابد. وقتى مردم در معرض امکانات بیشتر و مورد علاقه خود قرار مىگیرند، تولیدکنندگان نیز اقدام به تولید کالاها و خدماتى مىکنند که خواستههاى جدید را پاسخ گویند.

 

تقاضا

مردم تقریباً داراى خواستههایى نامحدود هستند اما در برابر منابع محدودى قرار دارند. از اینرو کالاهایى را براى مصرف انتخاب مىکنند که در ازاى وجوه پرداختی، حداکثر رضایت را براى ایشان فراهم آورد. خواستهها، وقتى با قدرت خرید همراه باشند، تبدیل به تقاضا مىشوند.

توضیحات بالا قسمتی از متن میباشد     

 فرمت : ورد                      تعداد صفحه :14

پاورپوینت درس پنجم آمادگی دفاعی پایه دهم (حماسه های ماندگار)

مقاله روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

مقاله بورس سنتی یا الکترونیکی

مقاله ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی

مقاله در مورد سیستمهای کابل فیبرنوری در جهان عرب

مقاله در مورد رسانه ها

پاورپوینت درباره کارآفرینی

  ,نیازهاى ,بازاریابى ,تعریف ,براى ,بازار ,    ,را براى ,درباره بازار ,بازار و ,نیاز به ,تحقیق درباره بازار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

fanosrayanehl کرماشان دیار خوش نیشان ترجمه لغات کتاب درسنامه جامع زبان ارشد علوم پزشکی (لزگی) new-music-94 ... خُسر ... وبلاگ شخصی احمد آراسته آوای داســــــــــــــــــــــــــــــــتان روش دیلیت اکانت تلگرام|my.telegram.org/deactivate best study محرمانه