مبتنی بر پیشگیری
ارتقای مستمر کیفیت ( 1980 )
تضمین کیفیت ( 1950 )
مبتنی بر بازرسی
کنترل کیفیت ( 1924 )
بازرسی کیفیت ( 1910 )
تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرد .
در بهترین شرایط ممکن، فقدان کیفیت – نه کیفیت – را نشان می دهد .
تولید محصول یا ارائه خدمت فاقد اامات را مجاز میداند ، زیرا که برای پیشگیری اقدام نمی شود .
چنین تلقی می شود که منشا مشکلات کیفیت کارکنان می باشند نه فرایندها و سیستم ها .
برای یافتن نقص ، نقش پلیسی و کارآگــاهی حاکم می شود و کارکـــنان برای حفظ خود از خطر، حالت دفاعی به خود می گیرند .
برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از بروز آنها تلاش به عمل نمی آید .
روح همکاری ، اعتماد ، مسؤولیت پذیری و خلاقیت از بین میرود و جو سوءظن ، ملامت و تمایل به کتمان مشکلات حاکم می شود .
بر تولید محصول یا ارائه خدمت بدون نقص تاکید می شود .
بجای پرداختن به مشکلات ، فرایندها و سیستم ها به طور مستمر ارتقا پیدا می کنند .
فعالیتها حول محور پاسخگویی به نیازها و انتظارات مشتریها برنامه ریزی می شوند .
همه کارکنان در فرایند ارتقا مشارکت می کنند .
کارکنان با درگیر شدن در ارتقای فرایندها به طور دائم یاد می گیرند .
تیم های ارتقا هماهنگی و همکاری بین واحدهای سازمانی را تقویت می کنند .
کیفیت چیست؟
vدستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده .
qاستانداردهابا توجه به نیازها وانتظارات مشتری ها و منابع موجود مشخص میشوند.
qباید بطور مستمر در استاندارد ها تجدید نظر شود.
vکار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.
q این تعریف متضمن تصمیم گیری کیفی، اجرای کیفی وارتقای مستمر می باشد.
vبه نیازها و انتظارات مشتریها پاسخ دادن .
پاورپوینت درس پنجم آمادگی دفاعی پایه دهم (حماسه های ماندگار)
مقاله روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی
مقاله ایران یکی از منابع مالی جهاد اسلامی
کیفیت ,مبتنی ,مستمر ,بازرسی ,ارائه ,ها ,مبتنی بر ,می شود ,یا ارائه ,می کنند ,سیر تحول ,تحول مدیریت کیفیت ,ویژگیهای رویکرد مبتنی
درباره این سایت